Ungarsk rapsodi, af Team "HJ" Henrik Jyde & Poul Kim Larsen

søndag den 8. august 2010

Efterskrift.

Hej Alle,

Tak fordi i gad følge vores bedrifter her. Ja, uheldene ville ingen ende tage. Lige da vi havde pakket bilen og var klar til at køre hjemad fredag eftermiddag gik min bil i strejke. Starteren kørte fint, men motor startede ikke ! ØV. Så vi fik ringet til autohjælp, som kom og transporterede os til SEAT i Szeged. Der var beskeden at vi kunne komme til mandag morgen ! Så faldt humøret yderligere et par grader. Heldigvis var der en svend tilbage som havde vasket hænder og var på vej hjem. Han kiggede lidt på den, rensede et par stik, og et relæ, så kørte den igen! Feberredning. Janus sagde at hvis mekanikeren fik den igang ville han kramme ham. For han savnede sin mor sådan.... Motoren kørte men instrumenterne viste ingenting, men det var mindre væsentligt. Magnus og jeg aftale at lade være med at stoppe motoren på vej hjemad ! Så hvergang vi holdt ind forblev motoren igang. Vi brugte magnussen's kreditkort på vej hjemad (mine var jo stjålet) Førstegang vi skulle tanke var hans kreditkort spærret ! Heldigvis havde vi lige akkurat kontanter til Diesel + en sandwich til hver i både Ungarske træpenge og Euro'er. Så kunne vi køre mod Danmark, og så håbe at VISA vile være mere udbredt i Tysklande end i Ungarn...det passede. Tak for det magnus, hvad skulle jeg gøre uden dig ? Hele natten kørte vi een time på skift, og på den måde nåede vi at køre fra Szeged til Rostock fra kl.17 til 06.30.Desværre var 7.færgen udsolgt så vi kom med kl.09. og trillede ind på Slaglille kl.12.45 overordenligt trætte men glade for at være hjemme i andedammen. Ok var det så alt besværet værd ? Ja, det har været nogle hyggelige uger, desværre uden det helt vilde flyvevejr, som man ellers har hørt at der kan være dernede. Samarbejdet med Jan Andersen,der jo også fløj i åben klasse, gik smertefrit. Der er rigtigt meget at lære fra en fyr der har så stor erfaring at hælde fra, så jeg vil til enhver tid flyve på samme hold som Jan ( jeg tror vi holdt op med at tælle der vi var nået til hans 13.ende VM ;-) ..hvis der bliver en anden gang forstås. Men konkurrence vil jeg aldrig holde op at flyve, det er det der er rigtigt sjovt. Ikke for at kritisere ASH-25, men det er enerverende at flyve sammen med EB-29, nimbus-4 osv. der på papiret er bedre (også i virkeligheden). man mister hele tide Højde/afstand til dem når vi glider. Det er til at græde snot over. Så er glæden også stor når det nogle gange lykkedes at slå dem.. Ja, det var "kun" mit andet VM, der rent placeringmæssigt var noget dårligere end mit første. I år blev jeg nr. 28. Men næste gang....
Lige nu gælder det om at holde flyveformen vedlige hjemme i det daglige klubliv. Så vi kan bygge formen op til næste DM der flyves til foråret, og SÅ kan de bare vente sig.
Herfra skal også lyde en tak til vor Holdkaptajn Jan Smeltz-Pedersen, der gjorde sit job til UG.

Slut herfra.
Vi ses i lufthavet over Danmark.
Flyv sikkert

Kh
Poul Kim

Ingen kommentarer:

Send en kommentar